meta>

streda, júna 17, 2015

Fusilli so šampiónmi a špenátom

Sem tam treba navariť aj nízkonákladový obed, kt. je rýchly a jednoduchý. A aby som nezostala hladná, tak si musím variť, keďže to za mňa nikto nespraví. :D

Čo budeme potrebovať:
  • 1 balík cestovín Fusilli (prípadne iné cestoviny) 
  • šampióny
  • mrazený špenát lístkový (môže byť aj čerstvý baby špenát)
  • pór
  • tofu (prípadne nejaký normálny syr)
  • kokosový olej, čierne korenie, rasca, provensálske bylinky
  • trocha hladkej múky

Postup:

V poslednej dobe mi nejak neprospievajú mliečne výrobky, tak som si tentokrát osmažila pór na kokosovom oleji určenému na varenie (1kg stojí cca 7€), nie na masle ako zvyčajne to robím. Tento kokosový olej je bez vône a chuti, avšak je zdravší ako slnečnicový alebo repkový olej a má lepšiu odolnosť voči vysokým teplotám, nakoľko sa začne páliť pri teplotách od 198 - 240°C.
Pór trochu osolíme, a keď je už trochu zmäknutý, pridáme nakrájané šampióny a trošku "osmahneme" a pridáme moju obľúbenú kombináciu korenín (viď suroviny). Samozrejme ešte pridáme aj mrazený špenát. Ak by ste použili čerstvý, stačí ho pridať tesne pred dokončením omáčky.
Potom pridáme vodu a necháme povariť, aby šampióny pustili chuť do vody.
Na zahustenie vývaru som použila trochu hladkej múky. Ak chcete omáčku krémovejšiu, pridajte smotanu, ktorú by som tam dala aj ja, ale laktóza je potvora. :(
Nakoniec som uvarenú omáčku zmiešala s uvarenými cestovinami a na vrch pridala bazalkové tofu (chuťovo to nie je žiadna sláva, marinované tofu je lepšie). 
Ale vy ak sa nemusíte obmedzovať, pridajte si k tomu syr podľa chuti. 
Z jedného balíka cestovín vyjdu asi 4 alebo 5 porcií.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára